Sermaye Şirketi Nedir?

Sermaye şirketi, şirketin üçüncü kişilere karşı sorumluluğunda sermayenin ön planda olduğu şirket türüdür. Bu şirkette, alacaklılar doğrudan şirket ortaklarına başvuramaz.

Türk Ticaret Kanunu’na göre, anonim şirket, limited şirket, sermayesi paylara bölünmüş komandit şirket ve kooperatifler sermaye şirketidir.

Finansal Yapılandırma Nedir?

Çeşitli nedenler, firmaların ekonomik durumlarının bozulmasına neden olmaktadır. Bu nedenlerin birçoğu, firmanın dışındaki sebeplerden kaynaklanmaktadır. Ekonomik durgunluk, kur artışı, hammadde fiyatlarında olağan dışı artış, firmanın üretim giderlerinin artması gibi.

Bu ve benzer nedenlerle borçlarını ödeyememe tehlikesi içinde olan şirketlerin, borçlarını belli süre erteleme olanağı bulunmaktadır. Borçlunun alacaklılar ile bir araya gelerek borçlarını erteleme hakkı, finansal yapılandırma süreci olarak ifade edilir.

Finansal Yapılandırma Türleri Nelerdir?

Borçlu şirketin tercihine göre, finansal yapılandırma türleri çeşitlilik göstermektedir. Konkordato ve sermaye şirketlerinin yeniden yapılandırılması finansal yapılandırma türleridir.

İflas erteleme yürürlükten kaldırılmıştır. Bu nedenle artık iflas ertelemeye başvurulamamaktadır.

Konkordato

Konkordatoda borçlu mahkemeye başvurur, belli süre alacaklıların icra takibi yapmasının önüne geçilir. Hatta Devlet dahi vergi alacağını bu süre zarfında isteyemez.

Bunun için öncelikle bir proje hazırlanır. Bu projenin hazırlanmasında hukukçular ile mali müşavirler görev almaktadır. Proje ile borcun nasıl yapılandırılacağı anlatılır.

Sonrasında proje ve konkordato başvuru dilekçesi Asliye Ticaret Mahkemesine verilir.

Belgelerin eksiksiz olması halinde mahkeme 3 aylık erteleme süresi verir. Bu süre 2 ay daha uzatılabilir.

(uzatma ile birlikte) 5 aylık sürenin sonrasında, mahkemeye verilecek talep dilekçesiyle 1 yıl daha erteleme süresi istenebilir. Talep dilekçesinin ve projenin iyi bir şekilde hazırlanması durumunda, mahkeme 1 yıl daha borçların ödenmesini erteleyebilmektedir. 1 yıllık süre sonunda mahkeme 6 ay daha uzatma kararı verebilir.

Böylece iyi hazırlanmış bir proje ve talep dilekçesiyle borçlu şirkete karşı alacaklılar 23 ay icra takibi yapamaz ve dava açamaz. Borçlu şirket ise bu süre zarfında ödeme hususundaki darboğazdan çıkabilir, borçlarını ödeyebilir.

Sermaye Şirketlerinin Yeniden Yapılandırılması

Sermaye şirketlerinin yeniden yapılandırılması da bir finansal yapılandırma türüdür. Borcunu ödeyememe tehlikesi içinde bulunan şirket, alacaklılar ile anlaşmak suretiyle borçların yapılandırılmasını isteyebilir.

Borçlu bunun için alacaklılar ile müzakere yapmalı, yapılandırma istemelidir. Borçlu ile alacaklılar aralarında anlaşmak suretiyle diledikleri süre boyunca erteleme anlaşması yapabilir.

Bu anlaşma Asliye Ticaret Mahkemesi’nin onayına sunulur. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin onay vermesiyle birlikte erteleme anlaşması alacaklıları bağlar. Alacaklılar sözleşmede kabul ettikleri vade boyunca, borçluya karşı icra takibi yapamaz ve dava açamaz.

Finansal Yapılandırma Sürecinizde Alanında Uzman Hukukçular İle Çalışmanızın Size Sağlayacağı Faydalar

Konkordato ve yapılandırma konusunda alanında uzman hukukçularla birlikte çalışmanızın faydaları:

➢ Şirketiniz için hangi yapılandırma türünün (konkordato mu yoksa sermaye şirketlerinin yapılandırılması mı?) daha elverişli ve faydası yüksek olduğu konusunda sizi yönlendirir.

➢ Konkordatonun kabul edilmesi için önemli olan proje hazırlamak ve bunun mahkemeye sunulmasıdır. Projenizin ve talebinizin mahkemeden kabul görmesi için, tecrübeli ve alanında uzman hukukçular size bu konuda yardımcı olur; projenizi hazırlar ve mahkemeden talepte bulunur.

➢ Sermaye şirketlerinin yeniden yapılandırılması sürecinde alacaklılar ile yapacağınız görüşmelerde sizi temsil eder. Bu sayede hakkınızı tam anlamda müdafaa edebilir. Aleyhinize olabilecek sözleşme şartlarının sözleşmede yer almamasını temin eder.

Legalance Hukuk ve Danışmanlık olarak şirketler hukuku, ticaret hukuku, konkordato ve sermaye şirketlerinin yeniden yapılandırılması hukuku alanında uzman avukatlarımız ve alanında uzman akademisyen meslektaşlarımızın katkısıile, şirketinizin finansal yapılandırılması sürecinde size hizmet vermek isteriz.

Legalance Hukuk ve Danışmanlık

Av. Kebire Birer Türk